dinsdag 19 mei 2020

Een fan van Shampoo Bars

Hier, in Vlaanderen, lijkt dit nog niet zo goed ingeburgerd, de shampoo bars. Jammer want ik vind het alvast een top product en zelfs voor een paar redenen. Eerst wil ik vertellen hoe ik de shampoo bar heb leren kennen, simpel via internet 😁
Vroeger heb ik veel veranderd van shampoomerk want ik had het gevoel dat mijn haar wende na een bepaalde tijd aan een merk. Ik bedoel daarmee dat mijn haar vlug vet kwam, jeukende hoofdhuid en zelfs schilfertjes en haaruitval. Ook als er op het flesje stond: tegen roos, mild voor de hoofdhuid, …
Na een tijd heb je het wel gehad en ik wilde wel eens weten hoe dat kwam dat ik precies geen "goede" shampoo vond. De grote boosdoeners blijken de agressieve producten te zijn die in heel veel shampoo's zitten, dus zoeken we een shampoo zonder SLES, SLS en ALS. Zo kwam ik op natuurlijke shampoo's en shampoo bars. Dus reden nr 1: Een natuurlijke basis zonder agressieve ingrediënten

En eerlijk, ze zien er toch leuk uit, niet? Ze bestaan in verschillende kleuren en geuren, de één is meer voor beschadigd haar, een ander voor blond, nog een ander werkt anti-roos, … Kortom voor elk wat wils. Dit is reden nr 2: ze zien er leuk uit en ze ruiken echt heerlijk.


Tijdens de testfase, waar heel het gezin aan meedoet, ondervond ik dat de kinderen het zelf ook heel leuk vinden om hun haar met een shampoo bar te wassen. Ze willen ze zelfs allemaal ne keer proberen 😊 Maar daar moeten ze wat geduld mee hebben, want één shampoo bar gaat best wel lang mee, zo een twee à drie maanden. Dat zou je niet denken maar het is echt zo, dus als je even rekent is dat gelijk aan drie tot vier traditionele plastic flessen. Dat is alweer een goede zet in minder afval en vooral minder plastic.


Ik ben alvast overtuigd om enkel maar een natuurlijke shampoo te gebruiken want ik merk echt wel het verschil. Daarbij geeft het me een goed gevoel dat ook de kinderen die agressieve stoffen niet meer gebruiken. Daarbij staan de bars best leuk in mijn 'weer-een-stapje-dichter-bij-een-plasticvrije' badkamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten