donderdag 14 mei 2020

Een zoektocht

We beginnen te zoeken naar natuurlijke verzorgingsproducten. Gelukkig is dit redelijk vlug te vinden maar het valt me op dat niet alles echt aantrekkelijk lijkt. En om eerlijk te zijn, je zal toch vlugger iets gebruiken die er leuk uitziet, niet? Dus naast de natuurlijke ingrediënten en de klimaatvriendelijke verpakking gaan we nog een aspect toevoegen: LEUK 😍
Oké, drie aspecten die moeten voldoen om een product te mogen worden bij EcoKiss. Dus die natuurlijke ingrediënten in de producten, dit valt mee, maar blijkbaar is de combinatie met een less waste, of nog beter zero waste, principe niet van zelfsprekend. Prachtige producten en dan in een plastic tube of potje steken, wat jammer toch. Daaraan zie je hoe we zo gewend zijn van steeds maar weer naar plastic te grijpen. Geen wonder dat we spreken van plasticsoep in onze zeeën en oceanen.


Je moet toch geen "groene jongen" (of meisje) zijn om dit toch wel erg te vinden. Heb je dan geen zin om er iets aan te doen? Om er voor te zorgen dat jijzelf niet mee doet met die vervuiling?
Ja, ik begrijp het wel, ik had  ook iets van: " ik gooi niets in de grond, sorteer mooi alles zoals het hoort, … dus het ligt niet aan mij." Maar ik denk nu anders: wat als we "afval" gebruiken die biologisch afbreekbaar is en dus niet belastend is voor het milieu?
Dit lijkt me een grote stap vooruit 😁

Geen opmerkingen:

Een reactie posten